Loading...

اخبار

کارت‌گرافیک‌های برتر سال 2022

نوشته شده در : 2022/07/27 - 00:00
در این مطلب به معرفی بهترین و قدرتمندترین کارت‌گرافیک‌های سال 2022 خواهیم پرداخت. اگر دستی در گیمینگ دارید، همراهمان باشید.
یکی از بزرگ‌ترین معضلات هر فردی که به طور حرفه‌ای گیمینگ می‌کند، انتخاب یک کارت‌گرافیک مناسب است. کارت‌گرافیکی که قوی نباشد، باعث می‌شود نتوانید آنطور که باید و شاید، از بازی‌های کامپیوتری لذت ببرید. بنابراین اگر از تجربه گیمینک خود رضایت کافی را ندارید، وقتش رسیده که به فکر خرید یک کارت گرافیک حرفه‌ای برای ساعات گیمینگ‌تان باشید. متاسفانه کارت‌گرافیک‌های تقلبی و بی‌کیفیت فراوانی در بازار وجود دارد و انتخاب را برای خریدار، به چالشی بزرگ تبدیل می‌کنند. اما نگران نباشید، ما در این نقد و بررسی، به معرفی بهترین کارت‌گرافیک‌های سال 2022 خواهیم پرداخت و بعد تصمیم‌گیری را بر عهده خودتان خواهیم گذاشت تا براساس نیاز خودتان و بودجه‌ای که دارید، دست به انتخاب بزنید و تجربه گیمینگ‌تان را ارتقا ببخشید. با ما همراه باشید.
کارت‌گرافیک رادئون RX 6800
این کارت‌گرافیک هم‌اکنون با قیمت بیست و پنج میلیون تومان در بازار موجود است. از حداکثر رزولوشن تصویر 2160*3840 پشتیبانی می‌کند و ظرفیت حافظه آن هم 16 گیگابایت است. متاسفانه در زمینه رهگیری پرتو، عملکرد چندان فوق‌العاده‌ای ندارد و سرعت کلاک آن هم در مقایسه با نسل‌ قبلی‌اش، پایین‌تر است. اگر رهگیری پرتو را فاکتور بگیریم، این کارت‌گرافیک به طور کلی عملکرد عالی‌ای دارد و همچنین حجم بالای VRAM و Cache آن، از نقاط مثبتش به شمار می‌آیند. احتمالا طی ماه‌های آینده، قیمت آن کاهش پیدا خواهد کرد.
کارت‌گرافیک
 

کارت‌گرافیک رادئون RX 6600 XT
رادئون یکی از معتبرترین و پرآوازه‌ترین سری‌های کارت‌گرافیک است. دومین کارت‌گرافیکی که می‌خواهیم به معرفی آن بپردازیم هم محصولی از شرکت رادئون است. این کارت‌گرافیک در مقایسه با مورد اول، رم پایین‌تری دارد که ظرفیت آن، 8 گیگابایت است. متاسفانه در زمینه رهگیری پرتو، ضعیف عمل می‌گند. با وجود قیمت نسبتا پایینش در مقایسه با دیگر کارت‌گرافیک‌ها، عملکرد خوبی دارد و این موضوع، یکی از امتیازات آن به شمار می‌آید. این کارت‌گرافیک را می‌توان انتخابی مقرون به صرفه در نظر گرفت چون بازه قیمت آن، از دوازده میلیون تومان شروع می‌شود.
کارت‌گرافیک
کارت‌گرافیک GeForce RTX 3050
فعلا برند «رادئون» را کنار گذاشته و به سراغ برندهای دیگری هم می‌رویم تا دست شما را در انتخاب باز گذاشته‌باشیم. RTX 3050 هم یکی از انتخاب‌های اقتصادی و مناسبی است که با حداقل بودجه، بیشترین کارآیی را برای شما خواهد داشت. قیمت آن حدودا یازده میلیون تومان است و طبیعتا نمی‌توان از کارت‌های گرافیکی در این بازه قیمت، انتظار رم بالا داشت. رم آن مانند مورد قبل، هشت گیگابایت است. خوشبختان عملکرد آن در زمینه رهگیری پرتو و DLSS رضایت‌بخش است. از آن انتظار عملکرد عالی نداشته‌باشید چون کاربرانف عملکرد آن را متوسط و قابل‌قبول ارزیابی کرده‌اند.
کارت‌گرافیک

کارت‌گرافیک GeForce RTX 3060 Ti
رم این کارت‌گرافیک، 8 گیگابایت است و قیمت نسبتا بالایی در مقایسه با دیگر کارت‌گرافیک‌هایی با همین ظرفیت رم دارد. اما دلیل این اختلاف قیمت چیست؟ دلیل آن را می‌‌توان عملکرد خوب این کارت‌گرافیک در مقایسه با سری 2080 سوپر، قلمداد کرد. البته اگر می‌خواهید دست به انتخابی مادام‌العمر بزنید، ما این کارت‌گرافیک را توصیه نمی‌کنیم چون رم 8 گیگابایتی آن، برای بازی‌های فعلی کافی خواهد بود اما احتمالا نسل بعدی بازی‌های کامپیوتری به ظرفیت رم بیشتری نیاز خواهند داشت و در نتیجه این کارت‌گرافیک، کارآمد نخواهد بود. قیمت آن حدودا 18 میلیون تومان است.
کارت‌گرافیک
 
کارت‌گرافیک Geforce RTX 3080
و حالا می‌خواهیم به معرفی بهترین کارت‌گرافیک سال 2022 بپردازیم. این کارت‌گرافیک، تمامی ویژگی‌هایی که کارت‌گرافیک را به یک کارت گرافیک قدرتمند تبدیل می‌کند، دارا می‌باشد. در واقع تمامی نقاط قوت موارد فوق الذکر، همگی در این کارت‌گرافیک به صورت یکجا قرار دارند. عملکرد فوق‌العاده رضایت‌بخش و همچنین قابلیت اجرای بازی‌ها با رزولوشن بالا، این کارت گرافیک را به یک گزینه مناسب برای افرادی که به دنبال انتخابی مادام‌العمر هستند، تبدیل می‌گند. در حال حاضر قیمت آن در بازار، حدودا 30 میلیون تومان است که  با توجه به دارا بودن قابلیت‌هایی مانند پشتیبانی از DLSS و مزایای ذکر شده در بالا، قیمت مناسبی است.
کارت‌گرافیک
در این مطلب، به معرفی پنج تا از بهترین کارت‌گرافیک‌ها در سال 2022 پرداختیم. امیدواریم که این مقاله، راهنمای خرید خوبی برایتان باشد و انتخاب کارت‌گرافیک را برایتان آسان‌تر کند. شما از کدام یک از موارد معرفی‌شده استفاده کرده‌اید؟ لطفا نظرتان را درباره آن برای ما بنویسید. اگرر فکر می‌کنید کارت‌گرافیکی را از قلم انداخته‌ایم، خوشحال می‌شویم در قسمت نظرات، درباره آن برایمان بنویسید.

نظر کاربران

نظری برای این خبر ثبت نشده است .

فیلیشا


یک فروشگاه اینترنتی است که به عنوان یک پل ارتباطی قدرتمند، خریداران را با شاخص ترین و مطمئن ترین وارد کنندگان کشور که ارائه دهنده مناسب ترین قیمت ها می باشند، مرتبط می سازد.

از تخفیفات و پیشنهاد های ویژه مطلع شوید!